lördag 21 januari 2012

Äntligen vinter

Så kom den till slut. Snön. :) Jag gillar snö, tycker det hör till när det är vinter. Och så är det så roligt att köra när det ligger snö på vägen! Tyvärr blir det slask alldeles för fort...



Idag har det varit fullt upp, började dagen med att agera smakråd åt mina söta systrar. De tar studenten i vår och ska ju såklart gå på bal! Då är klänningar bra att ha, vilka mamma sa sy. (Hon sydde även min balklänning när det begav sig.) Idag var vi i två olika butiker och kollade på tyger och mönster. Tror att de lyckades bestämma sig till slut, dock var jag tvungen att åka vidare före dem.
Ut i snöovädret igen, för att fortsätta till stallet. Har en "lördagspålle" ju. :) Alltså en medryttarhäst. Han var alldeles jättesnöig när jag kom dit, stackarn! Efter stallet fick jag skynda mig hem, byta om och åka vidare hem till svärmor som fyller år idag. I present fick hon ett presentkort på Hagabadet. Inslagningen är egentligen ingen inslagning alls, utan påsen som vi fick presentkortet i. Jag har bara pyntat till den litegrand:







Published with Blogger-droid v2.0.3

2 kommentarer:

  1. Åh, så fin påsen blev! Du är så pysslig!
    Kul att se din nya sida, jättefin och härliga färger! Antar att du kommer uppdatera din blogg lite oftare nu då.. :) Hurraaa!

    Ja det var allt mycket snö idag. Men imorgon när vi vaknar är den nog borta :(

    SvaraRadera
  2. Hehe smakråds-agerandet resulterade i finfint tyg och mönster! =D Nu kommer vi blir fina till balen och behöver då fina smycken som matchar våra klänningar. Då är det alldeles ypperligt bra att ha en stor syster som kan tillverka det åt oss ;) <3
    Hoppas jag får ett minst lika fint paket på min födelsedag! :D

    SvaraRadera